lördag 16 augusti 2008

Sol är nog samma sak som glädje

Solen lyser. himlen är blå. Idag, eller mer just nu, mår jag faktiskt bra. jag mår inte sådär som jag har mått den senaste tiden. jag känner inte mig sådär konstig. sådär inte-glad-och-inte-ledsen. att skriva det får mig att må ännu lite bättre. igår var jag, bullen och vanessa på malmöfestivalen. det var mycket mysigare där än vad jag trodde att det skulle vara. och större. vi missade caesars och soko eftersom vi inte hittade dit. vi frågade om vägen kanske 4 gånger och kollade på kartor men gick ändå fel alla gånger. till slut såg jag i alla fall billie. sångaren var klädd som en tjej och dom var jättegulliga. en kille på tåget kallade bullen för shakira och vanessa för jennifer lopez. mig kallade han pernilla makaroni. han påstod att han var från tyskland och stod i kupén och sjöng på arabiska och pratade svenska med inte tysk brytning. han drog vanessa i håret, erbjög bullen alla sina pengar och sjöng "makaronimakaronimakaroni spagetti bolognese" till mig. när jag satte mig på bussen hem märkte jag att min ipod var sönder. skärmen är jättekonstig men ljudet funkar. under natten och morgonen var jag halvdeprimerad och skrev dagbok och läste Emanuel. det var länge sen jag kände mig glad på det här sättet. jag tror jag skriver nåt igen om en stund. nu måste jag hitta min mamma. puss.

Inga kommentarer: